Форум » О канонах, чинах, традиции и истории древлеправославия » О дружбе с еретиками. » Ответить

О дружбе с еретиками.

САП: [more]Ис книги Иоанна Зинаря, правило, 76. о арменех. Иже со арменином кто яст, или с павликианом, или со иным еретиком. любо аще и любовь имеет кто ли с таковым, сему глаголет да оставится того ради приходит к церкви чисте, аще неведением се сотворил есть, да освятит его иерей, дав ему заповедь малую от запрещения; Ащели не послушает наказания. но хощет с ними ясти и пити, таковыи да не яст, и в церкви да не приемлется; Но отвращатися всякому христианину яко от идолослужителя. да аще паки когда приидет ко исповеди да отлучится на покаяние три лета, и во двоих летех да не приятно от дому ни просфиры никаково же приношение, а в третие лето приемлется просфира его в церковь, да совершится три лета в покаянии. [Ис книги Маргарит. слово, 13]. Услышите вси вы с еретики ядущии, болезненаго сего ответа, яко вы Христови врази бысте. иже врагом царевым друг есть, сей не может друг царев быти. и жити недостоин есть, но со враги погибнет и горшая подъимет; [Ис книги Иосифа Волоцкаго, от слова, 12]. Глаголет божественныи Златоуст возлюблении многажды глаголах вам, о безбожных еретицех, и ныне молю не совокуплятися с ними, ни в ядении ни в питии, ни в дружбе ни в любви. творяи бо сия чюжда себе творит Христовы церкви. От слова, 13. Аще кто из безплотных житие поживет, еретиком же приобщаяся, в дружбе и любви, таковыи чюжь есть Владыки Христа; [Ис книги Маргарита, от слова, 13]. Послушайте паки иже с ними любящиися, како можете убежати гнева, приходящаго на них, иже с ними сквернящиися в ядениях и в питиях, како смеете приступити к божественным тайнам Христовым, или не слышасте Павла блаженнаго вопиющаго, яко не можете чашю Господню пити, и чашю бесовскую. Ис книги Даниила митрополита Рускаго, глава, 8. наказание. Слышите прежде егда к вашей любви побеседовати сподобихся. Ниже: буди ревнитель по Господе Бозе. не попусти еретиком хулити имени Христа Бога. помяни Владыки твоего Христа человеколюбие, толико тебе ради сотвори, солнце, луну, и звезды землею, и море, источники, и реки, и вся движимая в них. и яже на земли живущая, и по воздуху летающая, ся тебе ради даде, и над всеми, царя постави, и еще что над сими Бог человек бысть тебе ради. и будущая благая тебе обеща, и царство небесное и со ангелы житие. а ты нехощеши злодейственных еретиков хулящих Его, и пречистую Его Матерь, воспретити, взустити устрашити; Но и совокупляешися с ними, яси и пиеши, и покрываеши, и заступаеши, и како христианин наречешися, но паче лукавыи бес, и самыи сатана. Ащели же глаголеши яко обращяю, и в покаяние привожу, ей добраго убо сия, аще тако есть обращай и в покаяние приводи. множество бо рече ангел возрадуются на небесех о едином грешнице кающемся. добро убо сие и блаженно есть, но блюди от волков, блюди от псов, блюди от свиней, блюди от злых делателеи, блюди от татей, не входяй дверми во двор овчии, но прелазя инуде, той тать есть и разбойник, блюди да не разбиют стада Христова, о немже имаши немал ответ дати на страшнем суде Христове. блюди да человеком угождая погубиши себе и иных. блюди от змии, да не внидет в стадо Господне, и прельстит и снесть якоже перваго человека. аще не приемлют наказание по мнозем врачевании; аще не обращаются и в познание истины Iсус Христу Богу не приходя. Почто с ними совокупляешися что ради им друг бываеши, почто от них не отступаеши, и не хранишися. Правило, 118 [Номоканон. лист, 39]. Тридесят третие, иже в Лаодикии собора, возбраняет с ними молитися, или ясти, или что приимати от благословения их, сиречь милостыню. Евангелие учител., в неделю, 29-ю. [лист, 388]. Никако же примешатися праведным лукавому, и чистым скверному. ниже бо купно быти со освященными, неудобь имея отмовенну греха скверну. Кое бо приношение свету ко тме, или кая часть верному с неверным. Книга о вере, глава, 28. о разньствии. [лист, 255]. Сие же наигоршая беда яко с ними смесихомся, и приобщаемся делом и нравом их. и приимаем их, или невозбраняем им вхождения в церковь, и ядим и молимся с ними, и милостыню приимаем мимо правила святых апостол. 10-го, и 33-го, Лаодикиискаго собора того возбраняющих о сем же пространнее и в Номоканоне, 133, 153, и 154. Ниже, глава: 29. лист, 266. Но и о нынешних неблагополучных и слезам достойных временех, потребно воспомянути, яко христиане частое совмещение с жиды имеют, приветствуют, просят, кланяются, подарения дают, ядят пиют, з шинков [от корчемных домов, от торжищных кущ], з крам, с поборов, с померчих, и от прочих их комкании, инии же безумнии и служат им. се же все противно святому писанию, и правилом и запрещением святых богоносных отец, о них же чти правило святых апостол, 64. о жидех и еретицех. правило, 11, 6-го вселенскаго собора, и правило 33, иже в Лаодикии собора. возбраняют с ними молитися, или ясти, или пити, или что приимати от общения их, или милостыню. Ис книги Кирил. Иерос., от главы, 35. лист, 333. Имя Божие вами во языцех хулимо бывает, воистину бо хулимо есть, не точию жидами, но и некоторыми христианы сообщающимися с ними. Ниже: лист, 334. Чтоже таковии пострадати имут; иже с противниками не человекиими, но со враги самого Бога обществуют, таковии бо купно с ними, единороднаго Сына Божия распинают. Потребник болшеи, изложение Филарета патриарха. [лист, 586]. Понеже аз смиренныи Филарет патриарх Московскии и всея Росии, егда убо бых в Польском и Литовском государстве, и многая в них виде несогласия церковная, в самех тех христианех, яже суть белорусцы в них нарицаются. и нарицаются убо христиане, а правила святых апостол, и святых отец седьми вселенских, и девяти поместных соборов, и инех святых отец предания, мнози в них не соблюдают. и во едином убо дому у них у отца с детьми, и у мужа с женою, и у господина с рабы, веры три, или четыре. и ов держит в них веру христианскую ин же папежскую, и ин люторскую. ин же калвинскую, и ин новокрещенскую. ин сасскую, и ин арианскую. и въкупе убо на единой трапезе ядят и пиют, и браком совокупляются, а инии въкупе и молитву творят. Кормчая писм. слово Иоанна митр. Никиис. [на армен.]. Яко иже правовернии именуются, а приобщаются с сими еретики в ядении и в питии, и в дружбе, и в любви, и творимая от них яко благоприятна мнят. и нечестивно и неразумно истинныя христианы их именуют, общники обретаются проклятию и анафеме, яже на них написана от всея вселенныя. от востока и до запада, от соборныя и апостольския церкви. якоже божественныи Иван Златоуст глаголет. Иже творится друг быти еретиком, враг Божии есть Ис книги Апостола толк. от собор. послан. Иоанна 2-го, глава, 1, зач. 75. Сие послание пишет, единой от приемлющих проповедание жен. двое же се наказует я. едино бо еже в любви пребывати: второе же с еретики неприкосноватися. и толико удалятися их, яко ниже именование радования подаяти. Книга Изморагд, глава, 55. Мир держите, не токмо с любовными, но и со враги своими, и что есть врази. аще кто убиет сына, или брата заклал бы пред ним. отдати ему, и простити его. то есть врази наши. а врази Божии суть жидове и еретицы, даржаще кривую веру. и совращающеся на иноверие, и прящеся по чюжей вере, и хваляще чюжую веру, и двоеверие любяще. с теми бо николиже держати мира и любви, дондеже отступят от того, и тогда умиритися с ними о Христе; Месяца июня в 22 день. от жития и страдания святаго священномуч. Евсевия епископа Самосацкаго. Во град же Самосацкии, на место Евсевия святаго, послан бысть от ариан некий епископ именем Евномии арианская мудръствующии. Тому во град приходящу, никтоже воздаде подобающеи епископу чести, не изыде бо в стретение ему поне един которыи человек, ни богат, ни нищь, ни художник, ни земледелец, ни муж, ни жена, ни стар, ни юн, ниже кии отрок; весь бо град сущи правоверен. нехотяше зловернаго епископа почтити, ни благословитися от него, ниже видети его. Вниде убо Евномии в епископию, прият соборную церковь властию царскою, людие убо неначаша к церкви тои ходити, нелюбяще еретика в ней архиерействующа и никтоже отнюд к нему прииде, ни в церковь ни в дом архиерейскии, и седяше Евномии в епископии сам токмо со своими иже с ним пришли бяху. Сказуетжеся о нем яко аще злочестив бе верою, обаче нравом добр, кроток, тих и смирен, и к всем любезен, и глаголется о добронравии его сие. Вниде некогда по обычаю страны во общую баню мытися, и затвориша онем слуги двери, да не инии от людии внидут тамо идеже мыется епископ. разумев же он яко мнози пред дверми стоят, мытися хотяще, повеле служащим да отверзут дверь, и да велят всем изволяющим внити невозбранно и мытися с ним купно. Внидоша убо мнози, и видевше епископа в тепле купеле седяща, стояху пред ним почести ради, он же зваше я да в туюжде купель аще кто хощет внидет. тыи же не дерзаху. и разумев Евномии яко почести ради предстоят ему и мытися не дерзают, опечалися, и востав от купели изыде скоро из бане. яко нехотяи почитаемыи быти. оставшии же в бане человецы, абие ту от купели воду аки оскверненную еретиковым омовением, вон источиша, и сосуд добре омыша, гнушающеся еретикова в нем мытия, и согреявше иную воду, купель себе паки устроиша. уведав же то Евномии, и видев яко никакоже может к себе привлещи людии самосадских, остави епископию и отъиде от града во своя си. По изшествии же Евномиевом, паки ариане от своего зловерия прислаша в Самосаты епископа именем Лукия, явнаго волка и врага овцам Христовым, граждане же и тому якоже и первому еретику несотвориша почести, и живяше и той со своими токмо в епископии, никому же от людии онех приходящу к нему. овца бо Христовы аще и без пастыря своего бяху, обаче учение оного добре памятствующе, непорочно соблюдаху святую веру, какоже того еретическаго епископа правоверныи гнушахуся, видети есть отсюду некоего времени, множеству отроков на улицы по обычаю детскому играющим, и мячик едини к другим метающим, прилучися ту де быти шествию епископа Лукия, и по случаю паде мячик под коне и колесницу епископову: и абие начаша дети велегласно звати: мячик еретичеством осквернися: мячик еретичеством осквернися: слышав же то епископ, остави единаго от слуг своих, видети что дети творят, и чесо ради велегласно вопят, они же возгнетше огнь, метаху мячик той чрез пламень семо и овамо, дабы очистился огнем от еретичества. тако не токмо совершеннаго возраста людие, но и малыи отроцы мерзяхуся тем еретическим епископом, иже яко мерзость запустения бяше на месте святе, то уведав Лукии, не подража кротости Евномиевы, но исполнився гнева, многия от священнаго сана, иже догматы православныя защищаху, в далечайшия заточения разсла; [/more]

Ответов - 52, стр: 1 2 All

САП: Oleg23 пишет: о вот фитиль то, все одно еретиками изготовлен! А может и безбожниками. Фитиль - льняной. Да и зажигалка от которой возжигается огарок вряд ли христьянской сборки

Oleg23: Вот и весь соглас такой, сборка смешаная.

иер.Алексан.Черногор: САП пишет: Наши лампады не жгут, только свечи. Вся, иже в макалеи продаемая... А на следующем этапе, а это уже во-вторых, приносится Христианином сердечным его расположением: "вся посвящаемая Богу -- освящается" (понятно, что ежели таковая пред этим нельзя забывать более важное: общую чистоту всякого пред Богом дароношения: не от наворованного ли? не в ереси ли? не во вражде ли на ближнего? (и т.п.) В противном случае, и с чисто-восковыми свечами от старообрядческого производителя(( выкупленными будем чисто никониане: Так, те же просфоры и в греках давнишних, и в остальных странах могли покупать и в обычных, что в миру, хлебных лавках, где соблюдался не более чем рецепт. И не в упрек всем остальным традициям на Руси не какая-то там бабушка на двое сказала: 1) по причине недавно обращенных язычников, поскольку некоторые из неофитов, как вскрылись факты (о чем в древних епитимийниках: см. например, в Приложениях у професс. Алмазова) гадали да ворожили на просфорах-тех, либо прочее, однако, из нечистых умозрений, привносили -- введены в клир просфорники: уже в Уставах вел.князей Вдаимира и Ярослава; 2) по причине возможности, а на это всяк народ имеет право, устроить еще красивее умножением, либо раскрытием образного ряда дополнением символов, нарочитое, просто-таки похвальное внимание и к внешней чистоте (при не постыдных условии и соотнесении с Духовной, и с Самой у Бога Истиной Воплощения), всвязи с чем -- различение: как хранилась пшеница для просфор, и была ли чем, пусть даже от мышей, осквернена, и кто пек, и чтобы тот просфорник соответствовал обрАзности клира: пусть и от женщин, но! -- девица, или многолетняя, уже запечатлевшая терпение своей веры, престарелых лет вдова, и т.п. (о чем также имеем следы в вышеозначенных источниках, и в бумажных и пергаменых Кормчих-книгах, в проповедях, вроде бы как в Измарагде).


САП: Oleg23 пишет: сборка смешаная. Просто фиксируются на главном - хранении веры, а не на жидовском - отцеживание комара.

САП: иер.Алексан.Черногор пишет: Так, те же просфоры и в греках давнишних, и в остальных странах могли покупать и в обычных, что в миру, хлебных лавках, где соблюдался не более чем рецепт. Не о просфирницах есть указания, кому дозволяется их готовить, а кому нет.

Oleg23: САП пишет: Просто фиксируются на главном - хранении веры, а не на жидовском - отцеживание комара. Ну да, ну да! За всем не уследишь!

САП: Oleg23 пишет: За всем не уследишь! За таким и не следят.

Oleg23: А за маслом следят ...

иер.Алексан.Черногор: САП пишет: Не о просфирницах есть указания, кому дозволяется их готовить, а кому нет. ? Поскольку в славянских памятниках встречал лишь о таковых. В переводных же -- остается акцент лишь на нравах и вероисповедании дародателей (лишь представители священно народа -- всяк от себя да за семью домашних могли подавать к олтарю, подчас, выкупая просфору в обычных мирских лавках, где, как известно, спрос рождает предложение).

САП: иер.Алексан.Черногор пишет: в славянских памятниках встречал лишь о таковых. Ну, да. Вы их подвергаете сомнению? Oleg23 пишет: А за маслом следят ... Не прижилось, раньше деревянное масло возжигали в лампадах.

Сергей Петрович: САП пишет: Просто фиксируются на главном - хранении веры, а не на жидовском - отцеживание комара. Аминь, Сергие!

иер.Алексан.Черногор: От этого упаси, Боже! См. в предыдущем: иер.Алексан.Черногор пишет: И не в упрек всем остальным традициям на Руси не какая-то там бабушка на двое сказала: 1) по причине недавно обращенных язычников, поскольку некоторые из неофитов, как вскрылись факты (о чем в древних епитимийниках: см. например, в Приложениях у професс. Алмазова) гадали да ворожили на просфорах-тех, либо прочее, однако, из нечистых умозрений, привносили -- введены в клир просфорники: уже в Уставах вел.князей Вдаимира и Ярослава; 2) по причине возможности, а на это всяк народ имеет право, устроить еще красивее умножением, либо раскрытием образного ряда дополнением символов, нарочитое, просто-таки похвальное внимание и к внешней чистоте (при не постыдных условии и соотнесении с Духовной, и с Самой у Бога Истиной Воплощения), всвязи с чем -- различение: как хранилась пшеница для просфор, и была ли чем, пусть даже от мышей, осквернена, и кто пек, и чтобы тот просфорник соответствовал обрАзности клира: пусть и от женщин, но! -- девица, или многолетняя, уже запечатлевшая терпение своей веры, престарелых лет вдова, и т.п. (о чем также имеем следы в вышеозначенных источниках, и в бумажных и пергаменых Кормчих-книгах, в проповедях, вроде бы как в Измарагде). Просто одна традиция не исключает другую, и традиция русской поместной церкви на несколько столетий будет помоложе... Люблю сие двуединство. Нет беды, если, на случай нужды в причетниках, временно прибегнуть к тому, что везде спокон века, кроме Святой Руси, было обычным делом. Например, в нашем требнике о просфоре требование испечь строго в день службы, и чтобы даже была к проскомидии теплой (во образ того-то...: что, если и не противоречит сути службы, тем не менее, отсутствует в нескольких древнейших, известных нам Толкованиях чина, чего нет и в публикациях переводов редакций и типов чинопоследования). Хотя в домонгольских требниках и списках 14 в. об этом указание отсутствует, и при этом, встречаются указания о местах удаленных, у иноков, о том, чтобы был запас просфор загодя, за несколько дней. Подобно, например, как в 4 в., в монастырях Св.Пахомия Великого -- Устав упоминает месячный срок, и размачивание просфор накануне службы. Что ж, "по одежке протягивай ножки".



полная версия страницы