Форум » Согласия не приемлющие послераскольное священство » Постриг » Ответить

Постриг

mistedge: На основании каких канонов и святоотеческих наставлений безпоповцы постригают себя в иночество?

Ответов - 1

САП: Еже иноческий чин и пострижение, от несвященных иноков приимати. От жития преподобнаго Павла Простаго [Пролог, окт. 4 день]. [ниже]. Иде ко блаженному Антонию. [ниже], и глагола Павел, еже ми велиши творити, то творю; и искуси и Антонии, и обрет яко вся терпит. постриже и. Святцы летописныя [маия, 15 день]. Преподобнаго Пахомия Великаго: Пахомий Великий бе в царство Константина Великаго, родителю еллинску сын. чином бе преже воин, пострижен отшельником Паламоном. В книге 2-й, преподобнаго Никона [слово 36]. И сам убо Великий Пахомий, тяготы священства избеже. В минее четии Макарьевской [в житии его]. Начат убо приимати, иже от покаяния приходящих им Господеви, и со испытанием мнозем даяше тем иноческий образ. От жития прподобнаго Антония Печерскаго [патерик печерск. в житии его]. И начаша приходити к нему христолюбивии нецыи, пострищися хотяще, он же приимаше их и постригаше. Там же выше. Иларион муж благочестив. в божественном писании разумен. [ниже], но прежде того от преподобнаго Антония пострижен бысть во иноческий чин. [ниже], совокупленней же братии, рече преподобный Антоний, се Бог вас совокупи братие, и от благословения есте от святыя горы. имже игумен постриже мя, аз же вас постригох. От жития преподобнаго Зосимы Соловецкаго. Прииде Герман старец, и с ним муж именем Марко. [ниже], и не по мнозе времени постриже его преподобный. [ниже], раб же Божий Зосима, не хотяше сам хиротонисания прияти, за многу кротость и смирение, братия же належаще. В Кормчей старописменной, вопрос. Аще случится человеку в велицей болезни, а не будет игумена, льзе ли епископу пострищи его; ответ; не токмо епископу, но и попу и диякону, а при смерти да и причетник пострижет. О самовозложенцех. От жития преподобная Аполинарии [минея четия, киев., генваря, 5 день]. Умедли неколико дней во Александрии, обрете же в дому в нем же виташе старицу, юже милостынею ущедривши. умоли да тайно ей купити мантию, параманд же и клобук чина мужеская одеяния. старица же купивши, и принесши блаженной. [ниже], приближися же и колесница, к некоему блату сущу при источнице. [ниже], откры же блаженная закров колесничный, виде обоих слуг дремлющих. совлачеся убо одежд мирских, и облачеся во иноческая одеяния, глаолющи к Богу, давый мне начаток сего образа; сподоби мя доконца понести его, по Твоей святой воли. таже знаменавшися крестным знамением; сниде тихо с колесницы, спящим слугам обоим, и в блато шедши скрыяся, даже колесница далече отъиде. вселижеся святая во оной пустыне при блате. [ниже], ангел же во сне явльшися, и в скит идти ей, и Дорофеем именоватися повеле. Номоканон [правило 80]. Аще кто предвари почернитися, или рясу облещи, внутрь искуса, аще и кроме страстнаго; да не дерзнет совлещи сего прочее, но и неволею понужден будет пострищися от местнаго епископа, с запрещением и отлучением. Матфей Правильник [состав м, глава 15]. Ащели же кто и тролетия внутрь, [то есть во искусе] иноческим кроме молитв одеянием облечеся, велико подъимет осуждение, аще совлещися его восхощет; яко ругаяся явственне ненаругаемым, и неволею бо в сию одеятися понужден будет. http://starajavera.narod.ru/stostatejnik.html



полная версия страницы