Форум » Книжница » Послание Андрея Клещеева к протопопу Аввакуму и ответ Аввакума Андрею Клещееву. » Ответить

Послание Андрея Клещеева к протопопу Аввакуму и ответ Аввакума Андрею Клещееву.

САП: [more]Послание Андрея Клещеева к протопопу Аввакуму Лучше нам да погибнет солнце, нежели да лишимся дружества яже во Христе рече блаженный Златоуст. сия же зде мною речется не просто но да в болезни сердца, внегда воспомянухом твою отеческую любовь, и по Христе дружество честнейший господине, и друже Аввакуме отче и благодателю, зело мне величайший, немалых бо мя дивств, и твоего добролюбезнаго нрава память обдержит. и страданий долговременных скорбей твоих, якоже слышах: тем же аз но и малейший друг твой, поминая твое прежнее добродетельное житие, и к Богу горящую любовь, и к нам приятельство любовное: и сия собрав во многое волненных случаях и нынешнее твое сомнение многое в догматех церковных исполненное житие. боюся глаголати да не мерзок ти явлюся, о них же и сам много подвигся и бедствовах, всевидящее око весть, Его же благодатию и человеколюбием вразумляем есть внутрь благочестивых догмат, не подобает убо и тебе, о господине, тако сомнением оставити себе погибающаго но испытовати прилежно божественная писания. и еже что порушено и застарело того и держатися, достоит же обаче и вопросити мудрейших себе ведущих разум божественных писаний, и тако по апостолу вся искушающе добра научимся держатися. а не удивися господине что ныне мнится вам аки бы нововводно нечто в церковь святую вносится. ни убо не буди то, но всяко погибшее обретается, и кривое исправляется, косвенное же отметается. и стропотное соглаждается, понеже многия греческия книги несходны с новыми рускими, и старинныя с новыми нынешними. и убо даже доднесь поелику мощно исправляются от премудрейших. о крестном же воображении и триперстнаго сложения, молю тя да не смущаешися. имаши бо известно утвержение, аще прилежно читаеши божественное писание, книгу Кирила Иеросалимскаго лист 236, пролог ноембрия в 14 день. сия есть еретическая. но читай книгу Скрыжали духовныя лист 756. к тому же и вселенских патриарх страшными клятвами сице подтвердивших. аще рече кто не первыми трема великими персты десныя руки изобразует на лицы своем образ креста, есть еретик и подражатель арменом. и сего ради имамы отлучена от Отца и Сына и Святаго Духа и проклят. истинны извещение подписа кождо их своею рукою, и вси сущии под нами християне от востока и до запада, и северныя страны, серби, и мисияне, моравляне, и мутьяне, и малая Россия, елицы не ведают Феодоритова правила, еже от неведения печатано во псалтырях со восследованием, и в глаголемых кириловых книгах. такожде творят знамение честнаго креста первыми треми великими персты десныя руки. ты же, о любезне, не буди мудр о себе, и ненаказанным не ревнуй. аще хощеши чиста пшеница обрестися во время жатвы, читай пролог 1 августа в 24 день. идеже повествуется о некоем четце Киприяне, что пострада за прекословие, иже являяся по смерти весь згорел, яко же главня горько вопия прося милости и прощения, и вину мучения исповедуя, яко сопротивляхуся рече закону и писанием, блюди господине мой да не обрящешися и ты с своими ученики, многими, соблазну ходатай, и вместо благословения клятву вечную себе приобрящеши. горе бо рече человеку имже соблазн приходит. не прогневайся Христа ради о сих моих к тебе словесех. понеже болит бо ми сердце духовне о тебе сице блазнящимся. аще бо и ревность Божию имаши но не по разуму. но ли от иконнаго писания неискуснаго смущаетеся, яко от небрежения помешены, вам же старописание быти мнится в них, указуют нецыи ревновати: а того не смотрят яко в новейших но и в старых писменных иконах много обретается неистовство у нерукотвореннаго образа Христова выя знаешь ис под брады, яко отсечены главы. и сошествие Святаго Духа вместо Богородична образа, сираго во тме стояща. писали посреди апостол, Марка евангелиста во озии орлом, Богослова же львом. понеже о Христове воскресении пишет, но и благовещение по достоинству убо архангел Гавриил предстоит; девица же седит, яко же и обыче во святая святых начасте видети ангела. нам же не подобает таким уверитися иконами, которых невежди человеки по своим волям неистове пишут непротив сущеподобия, не токмо во иконописаниих много обретается не приято церковию; но и в самых святых книг и законописаниих. но не искажены ли суть и ирмологи, не видим ли от ненаказания и в печатных самых неистовство печатно, яко же вместо целования, темены прикасатися, и приношение сырное пасхою нарицаемо. и молитвы братотворению, и паки молитва яблоком вместо гроздия из него же вино бывает сотворяемо. и мнози неведущи за гроздие яблоки почитают, и до дне Преображения Господня их не вкушают. и евангелие недельное истолковано святым Калистом папою римским, у нас же его надписуют Златоустовым толкованием. и что много глаголати начальное и совершенное знамение благочестия нашего, предел истинныя веры святый символ глагол о нем же вси святии всея вселенныя подвигшеся на соборе утвердиша ни прибавити ни убавити, ни уяти из него, страшными клятвами завещавше где до сих дел праве его писаша. его же Божиею благодатию от древних книг из греческих ныне исправлена познахом. святым имена. Иоанна Иваном не писаша ли, и Николая Николою. а что в просодиях верхних и нижних и в самых буквах изрещи невозможно, неисправленнаго печатания. не достоит бо нам господине нынешнее многих неразумие смотрити. яко же нецыи не вем чесо ради в церкви не входят, и служебники исправлены отрицают. и крестное воображение в сложении перст пререкуют. и спроста рещи исправленных ныне церковных догмат иже толикими леты быша испорушены себе и спослушающих их не приимати учат: иже именуются ляды. якоже есть буян и его ученицы. иже толма во глубину неразумия впадоша, яко мнози от них буйством своим в противлении истинне кроме всякия святыни исповедания святых пречистых Христовых таин причащения умроша. и Бог един весть что имать творити с ними в день суда. мнози бо суть и ныне иже конечным неведением объяти, а мудрейшим себе не хощут веры яти. О них же глаголется и в притчах, не возлюбит рече ненаказанныи обличающих его, с премудрым же не беседует. нам же убо, о господине и отче, не подобает многих ныне видя блазнящихся смущатися, поминая глаголющаго. будет бо рече время, егда бо здраваго учения не послушают. и божественнаго Златоуста подтвержающа и глаголюща. егда рече видиши несмысленныя многи, то не чюдися. чреда бо есть быти сицевым. и о сем убо довлеет нам реченная. да не ушеса твоя честная многоречием грубым поврежду, обаче же молю тя именем Господа Бога и Спаса нашего Исуса Христа держи и проповедуй крестное знамение в сложении перст во образ триипостаснаго единаго Божества непревратно. яко предали нам святии отцы, и вселенстии патриарси. да будеши во всех подобен им, и причастник царствию небесному, и жизни будущаго века, аминь. Послание Аввакума протопопа к Андрею Клещееву Против сего многокозненнаго и прелестнаго послания Аввакум протопоп восписует, льсти и хулы исполненныя уста заграждает и посрамляет, и яко острием меча посекает вселукаваго языка глаголы. Списатель же сему авва Спиридон. Правду рекл еси воспомянув дружество еже по Христе. яко полезно есть. и аз тебе глаголю, яко не точию полезно. но паче солнечных лучь просвещает и согревает другов искренних яже о Христе едином Учителе всего християнства, а не кроме Христа яко же глаголеши повинутися мудрейшим. от них же утаил есть Господь тайны благодати своя. а открыл есть та младенцем, да буйством проповеди спасает верных своих, а не мудрейшими, яко же ты глаголеши. чти слово истиннаго Учителя Христа Спаса нашего. аще еще не отреклся Его весма. а еже услаждаеши мудрейшими исправлениями в церковных догматех. то сия суть исправления отпадших, и сладка суть отпадшим: а сыном сионским горька суть. церковь бо созда Христос сице, святу и крепку, сице непреклонну и недвижиму. яко не токмо уста еретическая, но и самая врата адова не одолеют ей по словеси Господню. в ней бо Христос живет и в ней царствует. и не даст ей погрешити нимало что, не токмо в вере и догматех веры, но и в малейшей чертице божественных церковных догмат, канонов и песней. вся бо церковная дела суть верна, и цела, и ничим же вредима. отпадшии же от церкви не веруют словесем Христовым, яко церкви Христовы, врата адова не одолеют, и никакову исправлению не подлежит от начала веры даже до скончания века. но перваго зверя пестроту во всем приемше хулу глаголют на Бога, и на селение Его. еже есть церковь, и на вся живущая. а себе самех нарицают церковию, глаголют бо поблудиша отцы наши в церковных догматех, и многа времена в погружении пребысть, даже до нас, мы же ныне ко исправлению умудрившеся, погибшее обретаем, а стропотная гладко сотворяем. а еже церкви Христовой врата адова не одолеют, сего и вопросити стыдятся за великою мудростию: но церковь святая соборная и апостольская в ней же Христос живет, глаголя с вами есмь во вся дни до скончания века, весть проклинати отпадших и не первыя есте вы отторгшеся от единства церкови и веры, мните себе исправляти, под титлом, и исправляете, чем далее тем глупее. во адово дно себе низводите. и тому мнимому вашему исправлению конца не будет, дондеже не останется в вас ни едина малейшая жилица христианская. тако бо отпадоша ариане от церкви Христовы. и исправиша себе в лютейшую погибель. тако македониане не прияли словес Христовых. тако и прочии вси. тако римляне, тако унияты, тако люторяне, тако алсовизниты, тако и вси отметающиися Христа, и не приемлющи словес Христовых. о них же глаголет Богослов, глаголя: всяк преступаяй и не пребываяй во учении Христове, Бога не имать. твори еже хощеши, аз же уже сумнюся о твоем обращении, по словеси святаго апостола Павла, яко плотское мудрование вражда на Бога. закону бо Божию не повинуется, не может бо уже покоритеся. а еже глаголеши о сложении перстов, во еже знаменати лица християном. тако хульно есть яко глаголеши; и то несть дивно. во тме бо затворенный. како может свет видети, и символ бо православныя веры раздирая от словес Христовых. како может о кресте Христове добре мудрствовати. тем же бо святыя тайны сокровенныя суть в сложении перстов. и во знамении креста Господня на лицах христианских. яже и во святом непорочном символе православныя християнския веры. а еже нам отсылаеши прочести в писаниих подкреплением словесем твоим. тамо бо прочтохом и познахом нрав твоего мудрования подобен человеку утопающему, ему же аще бы кто и бритву подал, и за ту хватается. тако и ты везде смех себе сотворил еси. и поне же суетныя сия глаголы издав не стыдишися, то аз тя стыжуся пред людми; святыи иже суть столпи непоколебимии во православной християнской вере. и во святой соборной и апостольской церкви, ея же никогда же врата адова не одолеют, никакова исправления не требует. аще бо и ангел с небеси восхотел исправляти, анафема да будет по писанию. не токмо нынешних пияных апостолов исправлению, которые всегда с похмелья мудрствуют, составляюще лукавыя догматы, еже изгнати от среды церковь Христову. и поставити мерзость запустения во християнех да скорее речется в людех мир и утвержение по писанию. и нападет на них всегубительство внезапу. ей не внидет возлюбленне благодать духовная в те уста, в ня же входит вино корчемное, аще и тмо крат наречеши их мудрейшими. поведут тя с ними, идеже аще хощеши возопиеши горе и увы, но невовремя еще глаголеши облыгая святейших вселенских патриархов. яко бы оне имели отлучати от Святыя Троицы Отца и Сына и Святаго Духа тех которыя не приемлют вселукаваго римскаго догмата. в тех перстах сокровеннаго, и лестию хулу на Святый Дух Истинный наводящаго: о нем же ты ниже слышал еси тогда, сия ложь на святых пастырей наших, а не истинна. ведать бо могла и знати святейшия патриарси. яко сатана прельсти прародителей наши: тако же и ныне творит, ища потопити верных в непрощенном нечестии. еже есть хула на Святый Дух Истинный; троицею бо кроме воплощения Сына Божия и страстей Христовых знаменати крест хульно есть, и нечестиво, разве аще кто продает веру за 30 сребренник, ему же судит Бог. и о яблоки красен бе и добр в снедь иже Адама умертвивый плод, его же вы ныне возжелесте вкушати прежде времени не ведуще силы в словеси сем, проели есте на яблоках предания церкви Христовой. не ваших пияных мудрецов разумов по всецелым российским собором во время святаго священия прият церковь российская посвящати яблоки за скудость винограда. точию да не лишится молитва тоя плода. во всем последует святой соборной и апостольской церкви греческаго закона. тогда еще непорочна сущи, понеже ныне егда раскол творят книги еретическия от римлян, от парижан, от венетов продаемыя греком, прочее умолчю до время, и тем книгам зазорным сквозе еретическия руки прошедшим святейшия вселенския патриархи ни в чем не последуют. но аще и с великим трудом преписуют себе книги, с непорочных книг писменных. и потом правят слово святыя истинны: имже во всех последуют, муравы, болгары, сербы, мултани, волохи, угрове. те все непорочныя книги печатают словенским языком, и по них работают. а не так яко же ваши нынешнии дрождями прокислыя мудрецы трясущимися руками пишут, ползающе по земли яко гадове. что могут доброе начати, а ты их мудрейшими нарицаешь, и мне тем повинутися радеешь. от них же ты сам бежати должен еси, аще хощеши Христа видети в день суда. церкви бо Христовой врата адова не одолеют, в ней же аще бы и ангел дерзнул что подвигнуть, анафема да будет по писанию. вашему возлюблению церковь в ней же глаголеши погибшее обретосте. косненная отреваете, кривое правите, и стропотное гладко сотворяете. како не одолеша вас врата адова: понеже та и таковая в нашу церковь внидоша, и много время в таковом блужении пребысть, то како ту наречете Христову, то како ея врата адова не одолеша по словеси Господню. прииди в чювство аки их обретаешися. аще мощно ти есть познати истинну да не погубиши себе во веки. припади к ногам Распятаго за ны истиннаго Учителя Христа Бога нашего, призови Духа Истиннаго и наставит тя на всяку истинну. того бо ради положи Господь во святом евангелии притчю о блудном сыне, да познает церковь Христову, и отступление в правду и блужение. что бо принесе блудный, разве наготу свою. и прият первую одежду, и наслаждение в дому милостиваго отца, и паки сын наречется в дому отчем, но сему сподобляемся, аще двоедивно согрешаем кроме хуления на Святый Дух. рекшему едино слово иже не подобает нарицати в символе Истинным. аще и едино есть, сумнюся о его спасении: сей бо содержит истинну в неправде по писанию. несть бо мощно символ прочитати без Истиннаго. а к людем глаголати, яко верую во Истиннаго. кто сему поверит, се бо есть истинна в неправде. на се открывается гнев Божий по писанию. еретик несет гнев Божий за ересь. а наследник за наследие, заступник за заступление. хваляй за хваление. а молчай за молчание. а невежда за невежество свое. гнев Божий проливается по пророчеству Иезекииля пророка, прочее умолчу да не гневаются людие [Аминь]. Притча Максима Грека. Некто родится во тме нощию на поли: пеленами не повит, и водою не омыт: и солнце на него не возсияет: мир же о нем возрадуется. Толкование. Зде антихриста гадательствует. Понеже родится на поли во тме нощию, сиречь, во время пространно, во тме нечестия. пеленами не повит. сиречь, заповедьми Христовыми не обвит. и водою не омыт. сиречь святым крещением не просвещен. и солнце на него не возсияет. сиречь, не просвещенно будет царство его, солнца правды Христа, помраченно злобами беззаконий. и мир же возрасту его возрадуется. [/more]

Ответов - 0



полная версия страницы