Форум » Книжница » Послание диакона Феодора. » Ответить

Послание диакона Феодора.

САП: [more]Список с епистолии великих отцев и страдальцев за святую соборную и апостольскую церковь, ея же должно всякому о Христе живущему прочитати и творити и да угоден будет Богови. Занеже несть ничто же зде лестно: но вся истинна имущим ум от Господа истиннаго, Аминь. Неключимый раб великаго Бога и Спаса нашего Исуса Христа, диякон Божиим даром нареченный от святаго крещения, Феодор по милости Исус Христове, брату верному о Господе, в благодати тезоименитому Иоанну, присно чаду восточныя святыя церкви, радоватися и здравствовати в вере православной, яже на основании Исус Христове святии апостоли положиша в сионе, и богоноснии отцы седми вселенскими соборами, и девяти поместных утвердиша Святым Духом, и всем верным братиям. Благодать и мир от начальника веры, и совершителя Исуса. Стойте возлюбленнии, мужайтеся и утвержайтеся, и не поступно бывайте во отеческих преданиих, да с ними наследите вечное царство в горнем Иеросалиме. А еже писал еси брате, и молих отца своего святителя Христова, и прочих с ним святых отец, страдальцев подвизающихся до смерти за церковь Христову: вкупе и укреплении святых правил, и приписании руку к ним, на подтвержение гонимой церкви от антихристова воинства, и то прошение твое о Христе исполнися, а о горьких бедах належащих на вас не скорбите, вси бо хотящии о Христе Исусе благочестно жити, гоними будут, лукавии же человецы и чародеи предуспевают на горшее, прельщающе и прельщаеми, глаголет апостол Павел сосуд Христов. И тако апостольское слово действенно есть и до ныне. Но горе миру от соблазн, да и нужда им быти по словеси Христову, да познани будут благочестивии, вси кои бодрствуют во истинне Христове, и стоят неподвижно в ней. И кои дремлют в прелести противнаго духа, и шатаются в той и уклоняются в развращении, их же отведет Господь с творящими беззаконие. Мир же на вас благочестивых христианех. но вем израили будет во веки. А еже вопрошаеши о попех рукоположенных от прежних православных святителей, и соблазнившихся от Никона богоотступнаго прелести, и инако жертву приносящих. и познавшеся паки по древнему служити начаша, и таковии подлежат суду священных правил. Понеже не сопротивишася нимало прелести нововводным преданием. На то священник всяк рукополагается, яко законно страдати хощет по Златоусту, ибо добрый пастырь душу свою полагает за овца по евангелию. И они не ведуще мню своего священническаго сана, и достоинства, тако от простоты погрешиша все, и страха ради мучительских запрещений слицемериша вмале. И от таковых по нужи мощно всякую святыню приимати, непорочнаго ради на них благословения первых наших святых пастырей, и крещение и исповедь, и причащение, и прочая. Кроме же нужи никакоже от них, понеже злодейство ваша в догматех. а лучше рещи тех ныне и невозможно обрести праваго священства. О горе и увы третие прииде на всю землю зло, иже под небесем: но надеяйся на Христа истиннаго, не оставлен будет всяк православный, да и старый ставленник коснувшеся агньца неправеднаго по священномученнику Ипполиту папы Римскаго, аще паки обратившеся ко истинней службе, и с таковым намерением держати начаша священство яко и умрети за старое благочестие, а не предати паки то, от таковых достоит благословение приимати, и во всем сообщатися. помянувши Петра верховнаго апостола, яко по отречении своем плача горько, прият Христом бысть, и апостольства не отлучен. И аще не с таковым обращением и старыи попы по падении своем служат, но мыслят двоедушно, егда понуждени будут от отступников прелести новых догмат, второе и третие отступити хотят, паки вертящеся яко прах ветром в разуме своем, и в неигрательных играти смышляюще. То от таковых яко от Июды предателя чюждатися православным. Яко на время веруют, а во время напасти отпадают. Ибо апостол Христов Петр, по покаянии своем не отвержеся паки, но пострада и умре за Христа, и веру Его и душу свою положи за Христово стадо. И лучше ни от кого же наставлятися, нежели от злаго водиму быти, по Златоусту Иоанну, на послание ко евреом. беседа, 34. А которыя попы от Никона отступника ставлены, и от никониян после мору, паче же от 174 году, егда совершенно православие все отринуша древняго предания святых апостол, и богоносных отец, и оболгаша их льстивно и охулиша, нечестие же всякое прияша, и оправдаша и укрепиша, и новоразвращенныя и богомерския книги, со многими неисчетными ересми в них похвалиша, и всех еретик крещение римское и священство их гнусное прияша, их же вси святии отцы наши проклинаша, и от святыя церкви отметаша, понеже Рим всех ересей приятелище, и источник всякаго нечестия латынское мудрование богомерское. Тем отступлением своим и святыни сообщением, чюже себе сотвориша архиерейства по священным правилом святых апостол и богоносных отец седми вселенских соборов, и девяти поместных [Кормчая святых апостол прав. 47. и прав. 73 лист 149, 224 книга Кирилова лист 249 и 250, и 251], и поставляеми от них попы и дияконы несвящени суть по правилом сих. Яко вси они отступницы сами и еретицы глупии, и поставлении от них какому суду подлежат и анафеме. И православным християном ныне не подобает их благословения приимати, ни крещения ни молитвы, и с ними не молитися, ниже в домех. То есть часть антихристова воинства: и от исполнения церковнаго самовластне отсекшеся: но и от всепагубнаго сына геены, сосуда сатанина явльшагося во свое время настоящее: о нем же вам изреку Никона еретика адова пса, злейши и лютейши паче всех древних еретик иже быша под небесем. Они бо аще и зли суть, но на благочестие не возмогоша, но сами спяти быша и падоша: сей же положи всю вселенную пусту, и грады огнем неверия зажже, паче же богоборство воздвиже, и гонение велие, и благочестию кончание сотворил, и антихристово царство темное учредил. И все их действо и вера в прелести содержима суть, и укрепляема не любовию Святаго Духа, и не советом, но гордостию сатаниною, и мучением различным в том им судия истинный Христос Бог наш. А отступление их указует Дух Святый Истинный, во Апокалипсие, 13 главе, по числу зверя, 666, и книга О вере, 30 глава, и святый Ипполит папа Римский, о нем же вышереченно. Той пишет в слове своем о страшном суде и о антихристе за полторы тысящи лет и больши, отселе Святым Духом провиде о ныне наченшемся времени: и рече о пастырех злых губящих души, в та времена рече будет злый вождь, то есть неправедное священство: и ныне сбысться, и агнец неправеден, титин, то есть жертва неправая, в числе зверином. Титин бо тоже 666-м в числе состоит. Посем и инии богословцы глаголют мнози, что в последняя времена, Христовы веры не будет на земли, кроме в малых токмо останется, крыющихся в пустынях и горах. И сего ради Христос Сын Божий, в последняя дни назад не оглядываяся, бегати повеле от прелести, поминая жену Лотову. И паки глаголет: егда приидет Сын Человеческий, обрящет ли веру свою на земли. И на сие богословцы глаголют толкуя, и обрящет но не во многих, паки рече Христос: Егда узрите мерзость запустение стоящу на месте святе, и прочая, чтый да разумеет мерзость запустение неправедное священство, и прелесть антихристова на святом месте поставится, сиречь на олтари неправославная служба, еяже и видим ныне збывшееся инаго уже отступления нигде не будет везде бо бысть, последнее Русь зде, и то от часа сего на горшее происходити будет, цари нечестивыми, то суть рози антихристовы, ими силно дело все отступническое, без тех же не мощно сему быти. Два рога, от земли исходяща виде Богослов, един от тех есть, вторый же по нем будет пособитель его злу. А десять рогов инде прежде быша по престатии греческаго царства, о них же пишет Ияков жидовин в книзе своей богословии. Всяк верный да внимает и испытает писание опасно, попросив от Вышняго помощи. А лжеучителие настоящаго века сего, кони суть сатанины их же виде Иоанн Богослов, главы у них яко львовы, то есть рыскание их зверьское являет. И обтичют бо сушу и море, ища вернаго поглотити в прелесть свою. И в хвостах их жало, то есть учение смертоносное жало, его же аще кто приимет прельщенный от них, то жив не будет, во веки умрет душею и телом. А хвост то есть лесть знаменует их, прежде бо льстят и обманывают, а потом же мучат неприемлющих, в хвостах их жала пагубнаго сиречь прелести учения их смертоноснаго. Того ради судиша богоноснии отцы каноны своими правилными, ничегоже от еретик не приимати, ни благословения ни молитвы, кого еретицы благословляют и молятся о ком, того Христос Сын Божий со святыми своими проклинает, таковых отвращается гнусныя молитвы их и даров ненавидит. И от тех приносимых жертвы рече нечестивых мерзость Господеви. А еретицы и отступницы, аще кого проклинают и отлучают, то тех сам Христос благословляет, и объимает и милует: и вси святии Его похвалят таковаго. Все Бог наш еретиком противо творит. и святии Его вси о том пространно и ясно пишут. Святый Иосиф Волоцкой в книзе своей Просветителе, в последних словах о еретической клятве, яко не последует им Божий суд: и не токмо отступнической клятве, но аще и православной святитель не по правилом кого свяжет, сам связан будет от Христа. Неправедное бо запрещение не вяжется у Бога. Праведен Господь Бог наш, и несть неправды в Нем, правду возлюби правая виде лице Его, по пророку Давыду. И кроме бо отступления своего блудят и беззаконнуют чрез правила святых апостол и богоносных отец, сами началники и отступницы, не дверию внидоша во двор овчий, но тако яко татие суть и разбойницы по словеси Христову, прескочиша ограду священных правил, попы бывше в миру и растленно житие проходяще. Таковых святая правила отнюд отсекают их не быти епископом мирскому попу постригшемуся, ниже потрахили им прощают наложити, не токмо на архиерейство дерзати таковым. А они вси мирстии попы бывше кроме малых вин недостойны суть священства, но и в тяжкая впадающе превращати истинну, мняще быти исправлению, и каковы сами преступницы отеческих преданий и законов, таковых же и в причет поставляюще, неискусных писанию простаков воров же и пияниц, и гнусное житие от юности проходящих, многих и детям неискусным вручающе страшное таинство, 9 лет и менше в четцы и певцы поставляюще, и таковыми блудами исполниша церковь. И во олтари бо поп друг друга ругающе несмысляще бесящеся. Оле скаредия церковнаго и мерзости запустения на святом месте стоящия. когда[?] тако бысть у православных святителей, во дияконы их 15 лет поставляют в попы, 20 лет оных и меньши. А священная правила вся сия отмещут беззакония и анафеме предают. Вся рече кроме церковнаго предания содеянная и содеяти хотящая анафема 3-жды. И они слепыя вожди, сами себе проклинают на всяк год в неделю православия, и то дело яко игру вменяют глухия аспиды. Чтец бо и певец менши 15 лет отнюд не бывает по правилом, поддиякон 20 лет, диякон же, 25 лет поставляются. А менши того возраста, не поп по правилом святых отец. Сие бо им подобаше исправляти, а не догматы отеческия превращати, да ослепи их сатана, и ум омрачив не познати благаго в церкви, но паче беззаконие к беззаконию прилагают, и праведным и отеческим законом досаждают преступлением своим, паче же Святому Духу хулу приносят, глаголавшу усты Давыдовы святых своих, утвержающему предания, всяко бо пророчество книжно по своему сказанию не бывает, ни бо волею когда бысть человеком пророчество: но от Святаго Духа просвещаеми глаголаша Божии пророцы по божественному апостолу [Петр апостол зач. 66]. Плача достоит о таковых продерзателех, яко сами бо не ведают что творят, да и весь народ с собою погубляют прелагатаи они злии, и не диво и есть о них что тако творят волю дияволю. Глаголет Иоанн Дамаскин в слове своем на еретики, в 1-ю неделю поста. Егда бо рече диявол хощет погубити человека, тогда первее ослепляет ему ум да не познает благое. Тако и они ослеплени суще от древняго врага, и блудят без матери и без пастыря Христа, на всяко лето себе преправливают, а в познание истинны никогда же не приидут, но от часу в горшее приходят нечестие, верным же мучение прибавливати будут, на всяк год и месяц и день и час. Их бо година прииде, и область темная. Зде есть терпение святых. Явныя от никониян жиды противляются новыя. Яко оный поп богоотступный Сисой Нова града, что сослан бысть в никонове разбойстве на Вологду егда Петров [митрополицкой] посох приехав нощию в Москву и украде из церкви соборныя Никон. А тот поп бысть в шишах у татя церковнаго. И тут на Вологде пред множеством народа глагола хулныя глаголы на Христа истиннаго Бога нашего, вором называя Творца небу и земли, по делу рече жиды Христа распяли за воровство Его. Тако блядословяще скверный он поп поборник Никонов, паче же самого сатаны сын. Ему же псу бешеному нестерпеша тут християне хотяще его камением побити, он же яко волк убеже ко архиепископу на двор, к подобну себе врагу. И той укры его у себя в дому. А инии врази Христовы друзи антихристовы, и в книгах их, прилагают грешным безгрешнаго Сына Божия нарицающе сице: яко же Христос за своя согрешения распят бысть, тако и мы за своя согрешения распинаемся. А в старых святых книгах истинно стоит та речь: яко же Владыко Христос за наше согрешение распятся, тако и мы за своя согрешения распинаемся со страстми. В коей же книге тако есть; умолчим зде до времени и пождем праведнаго Судии. поне без дерзновения есмы, сиры и бедны, нужда бо есть всем рыдати, во время се, ни царя ни святителя, един бысть православный царь на земли остался, да и того не внимающаго о себе западнии еретицы, облацы темнии угасили християнское солнце, и свели во тму многия прелести, и погрузили в ров погибели, и преобразуя и света тму яко чарованием да не вникнет на истинный свой первой свет правды. Увы увы бысть и се возлюбленнии, не явно ли антихристова прелесть. Да внимаем себе, сиречь отвсюду себе не смешаем. путь бо нечестивых погибнет, и развращеннаго их учения не послушаем. Да не осудимся с ними вечно от Христа и святых Его во езеро огненное, идеже будет зверь и лживый пророк. И вси кланяющиися ему, отступницы бо и еретицы едино бо есть бегаем от них, и крыем главу свою Христа, да не разлучимся с ним во веки. Аще бы они лукавии наставницы житие свое непорочно имели, то не подобает на того испытовати по Златоусту Иоанну, и прочим святым, аще же в вере погрешат, то бегай от них, и отрицайся. Беседа ко евреом на послание, 34 приводит Златоуст Павлов глагол: повинуйтеся наставником вашим и покаряйтеся. что убо рече, егда лукав будет, не повинуемся ли; лукав како глаголеши. аще убо веры деля, то бегай его и отрицайся не токмо аще человек будет: но аще и ангел с небеси сшед, и прочее. и паки, Златоустый в 2-м послании к Тимоф.: аще бо учение имать развращенно. аще и ангел будет, не повинуемся. аще же право учит не житию внимай, но глаголом, и прочая. и что глаголю, ниже Павлу повиноватися подобает аще нечто свое глаголет, аще нечто человеческо по апостолу Христа имущему глаголюща в себе. Видесте ли братие в колику высоту дело веры возведе, крайний учитель вселенныя божественный Златоуст наказуя зело в догматех церковных нам непоступным быти подобает, и блюстися еретическаго развращеннаго учения. Той же и к галатом реченное глаголет. аще и мало что подвигнут анафема да будут. Тако бо проклинает святый Златоуст всех еретиков и отступников прелагающих пределы вечныя, яже они святии отцы положиша. А нынешнии отступницы немало что в вере православной подвигнуша, но и вся догматы превратиша, и его священнаго Златоуста творение литоргии святыя исказиша во многих местех, ово отъяша, ово свое ухоботье вмещаше тут, и вся книги развратиша, и уставы церковныя, инако и чины премениша. И таковым злохитрым лукавством своим отступническим, все исполнение российския церкви возмутиша, и всех православных християн в сумнение великое вложиша, гонение же и мучение на верных превелие воздвигоша, дабы ни един християнин явно был стараго благочестия. И се знамение есть настатия антихристова. Готовят бо ему путь предотечи его. Того ради всяку церковную истинну изметати вон умышляют да не обличен будет и опасен от истинны Христовы веры противник Христов, но на готовое место сед, и учнет последнюю прелесть свою простирати и чюдеса творити приведением, яко же глаголют богословцы о нем святии. И того ради ныне раздвоение в людех, да познает пагубник кто Божий, кто егов, кто держится преданнаго, кто колеблется, да в тех слабых человецех и век сей любящих и власть свою имать. Его же есть пришествие не просто, но по действу станину, сказует апостол Павел, и может в погибающих кои любви истинныя не прияша, во еже спастися им да суд приимут вси неверовавшеи истинне, и прочее. Сего ради Бог послет им действо льсти. Тако же и попы на два чина разсеклися студныя и мерския, как и при Илии бысть вааловы жерцы. Что же студныя тогда быша, иже кои суть жертву Богу приношаху по закону данному им, и освящени суть Богу до Ахавля отступления. Егда же повеле Ахав жертву приносити Ваалу вместо Бога, тогда они нечестиваго веления послушавше царева, и служаху Ваалу яко Богу. И сего ради студныя глаголются священники по отступлении, и сему подобни суть попы старых архиереов ставленники покинувше истинную службу отец своих, и наченше льстивую и развращенную приносити по новым служебникам еретическую жертву. Мерския же вааловы жерцы, се есть кои в новой службе поставлени суть Ваалу паче же бесом служити. И сего ради сии мерския глаголются, овии же студныя, овии же нечестивии. И суть всех вкупе их мерских и студных, пси, един Илия святый обличив и ревности Божия исполнився закла ножем аки свиней. И новыя ставленники ныне от новых отступников мерских оных, подобны к иной службе поставлени, и сии обои неправи суть духовным ножем святых отец ревностию отсекаются священства. Да по нужи от старых рукоположенцов мощно благословение приимати обратившихся паки на истинну, яко выше рехом о сем, от православных поставлении: а от новых ставленников аще и по старому служат, отнюд не подобает благословения приимати по правилом ни мало ни велико. Понеже от еретик поставлени не священи суть, но осквернени от рук их. Помяни же при Златоусте бывших християн, причетников и простых. Аще и не о вере у них бысть тогда вражда и раскол, но неправеднаго ради изгнания Златоустаго, Иоанновы ученицы великаго света, отнюд не восхотеша врагом Иоанновым сообщатися и комка́́ти, от арса́ковы и от таковы части, аще и царевыми законы принуждаеми. Но мнози от них того ради и до смерти пострадаша, и к собором их не присташа. И за сие токмо с мученики причтошася добрыя овцы за благаго пастыря душа своя положиша, а он за них. Зрите же, аще за святаго мужа християне правии пострадаша и венчашася светло, а нынешнии от самого Сына Божия гонят, и хулят Его, и святых Его предания отмещут многая, и пресвятую Матерь Христову воистинну сущую Богородицу безчестят во многих местех, новых книг, а не единаго Златоуста. И како нам с таковыми врагами Божиими сообщатися ныне, не буди то. А иже глаголют нецыи слабострастнии человецы от противных, и верных, безумныя глаголы на апостольское вещание, ко евреом сие, по нужи и закону пременение бывает, и сим гласом слабость свою и отступление подпирающе, и законы Христовы многия и апостольския и отеческия превращающе, льстяще блудную свою мысль сим словом, не ведуще разума апостольскаго отнюд ни силы в нем. Сие рече апостол избранный сосуд Христов о июдейском предшедшем священстве и законе их, на время данном им до Христа Исуса. И начало тамо речи сие есть, прелагаему бо священству по нужи и закону пременение бывает [евреом зач. 316]. сице понеже и Аароново священство ветхаго завета преста, егда же Христос архиерей грядущих благ прииде и воплотися от пресвятыя Девы. И егда священство их преста тогда и закон Моисеов пременил Христос на свой благодатный закон новой. Тамо безсловесная животная закалаху архиереи на жертву, овцы и волы и птицы, зде же Христос сам изволи закалаем быти, нашего ради спасения словесный Агнец, ветхо еже упраздни священство и закон порочный. Той же апостол глаголет к жидом [евреом зач. 319], тако, аще бо бы первый закон непорочен бы был. не бы второму искалося место, тем же отъемлет первое, да второе поставит. И инде рече Павел, древняя мимо идоша и се быша вся новая. И Богослов Иоанн глаголет, закон Моисеом дан бысть. благодать же истинна Исус Христом бысть. И се есть истинна апостольскаго разума, закона ветхаго пременение: а не о догматех веры Христовы то реченно бысть, и не апостольских и отеческих преданиих еже глаголете пременение. За то бо должно есть всякому християнину страдати и умирати, а не пременяти и предавати. Слышите апостола о догматех правых, како глаголет страшно, аще рече и ангел инако благовестит вам, будет анафема, и есть. Не токмо человека проклинает, но и ангела. Сия слышавше опасно разумеваем писание, что о чем глаголет. Неведание бо, ересей породило неведение церкви раздрание сотворило, и древния обычаи изменило и превратило, неведение всех ересей злее по Златоусту. Глаголет бо Исидор Пилусиот о кривотолкующих писание по своему разуму, и не християн наричет сице, яко ниже во християнех сим быти, праведно бы было, иже тако на священная досаду наносящим писания. и не игрателних играющим, и прочая. Аще кто не верит моим словесем и отречется, и отречение ему, растешет бо его Христос польма, и часть его к неверным приложит, аминь. Мир тебе брате, и сущим всем с тобою, тако о Христе мудрствующим да помолитеся и о нас, писано бо есть исповедайте друг другу согрешения, и молитися друг за друга, сиречь здравы будите ныне и присно и во веки веком, аминь. Да простите молю, в бедности. Писано скорым делом и без книг, токмо что Христос подал, где аще кое слово не так написано напротив книг, и вы собою исправите. А богомудраго старца Спиридония преподобнаго слова писанная на еретики, приемлите как и прочих богословцев святых Иоанна, Григория и Василия, и Дамаскина Иоанна, и иных. Той же истинный Параклит глагола в нем. Отец бо Спиридоний (отчасти) и пророк бысть, что он говорил про собор отступничей, тако и збыстся, и не едино что егда преставлялся глаголал мне: чюден муж бысть, делом и словом и в премудрости, инаго таковаго ныне несть. У подлиной епистолии по край ея, и рука приложена преосвященнаго Аввакума протопопа. Сие Аввакум протопоп чел, сие же и разумел яко истинна: к тому и руку приписал, сия дозде, аминь. Сие послание, отца священнаго диякона Феодора, чернец Авраамий прочет, и любезно целовав, и рукою своею подписал: яко хотящим спастися, тако достоит веровать во истинну. О Спиридонии же сами разумевайте прочитая его писания. [/more]

Ответов - 0



полная версия страницы