Форум » Книжница » Книга старца Спиридона Потемкина (продолжение) » Ответить

Книга старца Спиридона Потемкина (продолжение)

САП: [more]Рукопись XVII-го столетия, С.-Петербургской Императорской Публичной библиотеки. Писанная Богомудрым и Благородным Старцем СПИРИДОНОМ ПОТЕМКИНЫМ Бывшим из рода славных бояр Потемкиных и Архимандритом Покровскаго монастыря. [Рукопись сия извлечена из дел Преображенскаго Приказа и Тайной розыскных дел Канцелярии]. Книга богомудраго старца Спиридона Потемкина. иже богоугодно пожив в Покровском монастыре, и преставися во 173-м году, месяца ноября, в 2 день. Оглавление книги сея О крестном знамении О Святом Дусе Слепии видящих водят О связании сатаны на 1000 лет О предотечах антихристовых О Премудрости Божии О нечювственных християнех О антихристе О пении аллилуия Эпистолия диакона Феодора Послание Андрея Клещеева к протопопу Аввакуму Послание Аввакума протопопа к Андрею Клещееву Слово первое. О крестном воображении, и о сложении перстов десныя руки, како подобает християном креститися рукою, тако и священником подобает люди благословляти, единым воображением. понеже един есть крест Христов данный нам на освящение верным, от Пастыря Христа. Образ есть святаго воображения честнаго креста. иже возлагают православнии християне на лица своя. и о сложении перст, иже извести Бог Мелетием патриархом Антиохийским, арианом тогда хулящим приимати благословения от преосвященнаго руки сложения ради перстов, глаголя: не хощем приимати, зане многобожие возлагает на ны. аще бо у него Отец Бог, и Сын Бог, и Дух Святый Бог. како не три Бози. и того ради не приемлем его благословения, разве аще знамением известит Бог, тогда повинемся. Святый же исполнен благодати Святаго Духа, показа им прежде совокупив три персты и не бысть знамения. посем два совокупив и един пригнув и благослови люди. и абие изыде от руки его огнь аки молния и громогласно возопи глаголя: Троицу почитаем во едином Божестве. и тогда посрамишася ариане, и купно с православными падоша на лица своя пред патриархом, просяще прощения. купно же и благословения. и протолкова святый достохвально гласом, яко три персты совокупив знаменует Святую Троицу. а совокупление триех единство Божества. второе же совокупление двух перстов знаменуют Божество с человечеством Сына Божия, яко Той не оставив недра Отча сошед и бысть человек. а пригбением единаго от двух перстов, знаменует смирение, и послушание, страдание, и погребение и во ад сошествие по человечеству. просто же стоящаго единаго от двух, знаменует еже ничтоже пострада Божество с человечеством, но страждущее воскреси от мертвых. по воскресении вознесение знаменует, еже возносим персты, иже знаменует воскресение. просто стоящим со всецелым святолепным сложением во всех перстах десныя руки, юже и полагаем высоко на главе. Знаменует главу нашу Христа Сына Божия, выше всех церквей. а еже полагаем на пуп знаменует воплощение в пречистую утробу Богоматерню. а на десное рамо полагаем знаменует вознесение, и седение одесную Отца. и еже речет праведный Судия одесную стоящим: приидите благословеннии Отца Моего наследуйте уготованное вам царство, и прочая. а еже полагаем на шуее, знаменует еже речет праведный Судия стоящим ошуюю: идите от Мене проклятии во огнь вечный уготованный дияволу и аггелом его, и прочее. и сице с такими страшными догматы воображается крест Господа нашего Исуса Христа, на лицах християн православных с молитвою, яже возгласуют сему святолепному знамению креста Господа нашего Исуса Христа. яже есть сице: Господи Исусе Христе Сыне Божий помилуй нас. и помилуй мя грешнаго, поклон. тако предаша апостоли учеником Его, тако печатлеша кровию святии мученицы. тако прияша святии вселенския соборы. тако дойде до святаго Мелетия. тако страшно засвидетельствова Бог святым Мелетием. тако прият церковь и удержа цело до ныне. сие согласно со святою верою, и с непорочным символом святыя веры. сице держано во християнех, на всяк день от рода в роды. Кто смеет пременити, или приложити или отъяти что, разве от отпадших от веры християнския, иже глаголют хульныя глаголы. И на сию истинну глаголя, яко непокоривыи нашим исправлением зле персты слагают двух сынов воображают, единаго с Отцем, а другаго на землю в плоть сошедша, и по любви соединена. яко же Несторий блядословит, еже глаголют неистовым языком. не знают величества Сына Божия, яко силен есть, со Отцем седети неразлучно, и на землю снити непостижимо, яко вся могий и везде сый и вся исполняя. а не два яко же хульницы глаголют. церковь бо Того поет: яко Отча недра не оставль, сошед на землю Христе Боже, и прочая (глас 7 ирмос песнь 4). Но теми хулится, а нами прославляется, по божественному апостолу (1 Петра зач. 65). инии же на левое рамо возлагают небрегуще о сложении перстов сие подобным разумом махающе. инии же воплощения Господня не воображающе в перстах своих. но крест тремя персты знаменуют слагающе не зело мудрость. и прежде бо совокупляют два перста, а потом третий пригибают глаголя, яко тако Мелетий прописа, и чюдесем затверди. Егда вопрошаем, почто два перста прежде слагаете, а третий потом пригибаете. где сила ваших перстов сложения; где равенство Святыя Троицы, кая два лица прежде совокупляете и почто прежде воплощения Христова Троицею крест знаменуете. и почто прежде вознесения прописуете на челех ваших, глаголя: яко ваша глава Христос седит на небесех. А потом прописуете снитие во утробу девичу, полагающе те три персты на чрево свое. прежде ли Христос вознесыйся на небеса, а потом сниде во утробу девичю; и паки с пупа на десное рамо полагающе руку, мудрствуете вознесение. Знаменуете не прямо; а на шуее рамо полагающе руку, мудрствуете второму пришествию Христову знаменатися. кое согласие вашего мудрования, прежде нарекосте главу небо, а потом нарицаете рамо небо. где равенство главе с раменом; паки мудрствуют полагающе руку на левое рамо, знаменатися второму пришествию Христову на землю. где разум; чему верить; рамена бо человеча стоят равно, а небо со землею не равно стоят. а что глаголете знаменаяся сице развращение мудрствуете о том не пишите, не глаголите. егда вопрошают вас, но вся сия яже воспомянухом молчанием печатлеете. кая сила знамения вашего с такими неправдами. како сатана лгати научивый; убойтеся како предстанем распятому на кресте Господу нашему Исусу Христу в день суда. Той бо нам даде крест свой на прогнание всякаго врага и супостата. Той бо нас научи воображати того со святыми богословскими догматы. яко же выше предложихом во знамении святаго Мелетия патриарха и чюдотворца Антиохийскаго. аще ли речете яко сия не вся обретаются в житии святаго Мелетия. яже вообразихом нам то не равно. обычай бо той сатаны льстиваго, еже изтребляти истинну от божественных писаний а влагати лжу. той и отсюду сиречь от жития святаго Мелетия. еретическими языки вылизав, некую хулу составляет, не могий зрети на силу креста Господня. но сия вся яже прочтосте истиннаго суть прежде бо многих лет, тако прочтох писание. тако слышах глаголанное, тако держу до седин моих. с тем умираю на вск день. с тем стати имам пред страшным Судиею Христом моим. то похулити несть мощно никомуже от человек, разве ненавидящих креста Господня. согласует бо во всем с божественным писанием и со святою верою христианскою. и со символом православныя веры, инии же паки суть воображают крест на лицах своих странным законом, начинающе от Авраама, еже глагола Господь ко Аврааму: яко благословятся о тебе, и о семени твоем вся языки, и прочее. и насилуют воображати крест в пяти перстах, именем Исуса Христа литеры воображающе словенскаго языка, персты своими. и тако усилуют благословляти вся языки словенскаго языка литерами. Егда же вопрошают их которыми литерами благословляху тогда, егда не бе литер словенскаго языка. а вся языки благословляху; подобает ли тако яко глаголете литеры в перстах слагающе, их же несть мощно вообразити в перстах живых рук человеческих; Аще бо восхощеши в перстах учинити литеру слово, то несть мощно, разве учиниши крюк. у слова бо два конца, а у перста живаго един. аще восхощеши учинити хер; то несть мощно. разве учиниши ик. у хера бо четыре конца, а у перстов два конца. а егда восхощеши учинити литеру, I. и та бо два конца имать. а перст живый един, а титлом без которых несть мощно прописати имени Исуса Христа. не спрашивай у них прилога ради иже ко Исусу только пальцы отсечь, а тех перстов не будет не достанет и сложения благословящей руке по вашему. О горе пияным философом. паки аще вся языки тако подобает благословляти по вашему; то прежде по еврейски, по гречески, подобает воображати в перстах живыя руки человеческия. Потом по еллинскому и польскому языку, и во иных иже суть на земли всех 72 языка. и по вашему мудрованию всех их языками слагающе литеры в перстах рук человеческих благословляти. еже срамно есть и воспомянути, но понеже оне срамляхуся сицевых догмат людем не пияным предавати. несть мощно нам непияным сущим, за сие с ними не боротися. разве аще вознебрежем о истинне. где бо и когда сице, от начала веры, даже доныне в перстах рук человеческих выламывало в церкви на сие дело разве зде ныне в России. но да открыет нам Бог иже глаголет во откровении Богословли: се дах пред тобою двери отверсты и никтоже может затворити их. яко малу имаши силу, и соблюл еси слово Мое, и Аз тя соблюду от часа искушения хотящаго приити на всю вселенную. время бо то прииде, Той бо истинный да открыет нам крыемое вещи сея. понеже несть мощно вообразити им литер по их хотению. ниже бо когда воображения в перстах рук человеческих могло быти. сии же усилуют нуждею предаяти та, яко да всех народов в римскую приведут прелесть. да вси поклонятся пестрому зверю, сиречь, римскую папежу. приимут и того развращенныя догматы, наченшу от хуления на Святый Дух. и развращенная знамения креста Христова на лицах християнских. еже римляне развращенно опак воображают. и еже припевати ко органом, аще еще и не внесоша их в церковь. и еже сливати лица Святыя Троицы поюще богохульно глаголюще, Отца и Сына сливающе во едино лице. а Святаго Духа раболепно оставляюще глаголют, благословим Отца Сына и Святаго Духа. потом отъемлюще литеру, иже и змежду Отца и Сына и ко Исусу прилагают с лестию. да человечество Сына Божия разделяют во ин состав от Божества глаголя: да будет ти милость велика от Бога Спаса нашего Иисуса Христа. потом глаголют, и паки един свят един Господь Иисус Христос, и прочая иная развращенная глаголют, и поют. и их же никогда же знаяше церковь Христова, ея же врата адова не одолеют во веки, по словеси Господню. и не требует никакова исправления. того ради яко непогрешити может. исправления требует, непреклонну бо и недвижиму, тоя утверди Христос своею святою кровию, и в ней живет, и в ней царствует. и царствию Его несть конца. сугуб бо есть по естеству, сугубо и царствует. и божественному бо Его величеству не бе числа. тако и конца не будет, еже со Отцем и со Святым Духом. а по человечеству ныне царствует, и царствию Его не будет конец. дондеже положит враги своя подножию ног своих. яко же Павел мудрствует. и тогда будет Бог всяческая во всех вся по апостолу, и тогда будет едино царство Отца и Сына и Святаго Духа. и того ради нам заповеда Господь наш Исус Христос, просити молящися глаголя. да приидет царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли, не подобает нам последовати отступником в их прелесть. иже искупльшаго их Владыки отмещутся, и приводят в скорую себе погибель антихриста имети. сатана действует ухищряюще лукавыя догматы, купно с жидами. да отведет разумы человеческия от распятаго за ны Господа нашего Исуса Христа. да возглаголют хулу на дрожайшую кровь Его Спаса нашего. и того ради вся ныне поучения в людех в законе Моисеове, и во пророцех ветхаго завета. яже вся сия до Иоанна по словеси Господню, а святаго евангелия не хотят не токмо послушати, яко подобает християном, еллинскому блядословию учителей возлюбиша, паче апостолов Христовых, латынския догматы паче учения Христова. прочее чесо ожидати; разве да поклонятся прелести вси живущии на земли. и дадут славу зверю пестрому по писанию. О небрежению, о прелести, о плотскаго мудрования. еже враждует на Бога, слыши небо и внуши земля глаголы рабов Христовых, им же несть уже где главы подклонити. везде гоними отвсюду изгоняеми, их же живых убо ненавидят. а по смерти мертвым покланяются, и без пользы почитают, и зиждуще гробы пророком, украшающе раки праведных. они же вопиют к Богу глаголя, доколе Владыко святый и истинный не судиши и не мстиши крови и гонения нашего от живущих на земли. но сия вся взыскана будут праведным Судиею вскоре. не коснит бо Господь по апостолу, яко же неции коснение мняху, но грядет скоро, не бе доволен сатана в крови святых апостол и святых мученик. но уведав в божественном писании яко развязан бысть от темницы на время, да льстит языки [Апок. глава, 20]. и начат прельщати люди обычаем древния своея злобы, яже в раи бысть. и уведал что глаголет апостол Павел ко евреом (зач. 303). яко многочастне и многообразне древле глагола Бог ко отцем пророки напоследок же дни глагола нам Сыном, Его же положи наследника вскм, Им же и веки сотворил. начат и той скрыватися яко же во змию иногда. ныне же в персты рук человеческих, скрывши в них хулу на Святый Дух прельсти род християнский. аще возможно будет и избранныя; но молитвами святаго Мелетия, да избавлени будем таковыя прелести. сей бо нам сказа яже от ариан хулу, не точию на кресте; но и самыя Святыя Троицы таинство. сей бо вообрази сложение истинно християнских перстов, показа бо соединив, или совокупив три персты, да покажет в них неразделимо единство Святыя Троицы. посем два совокупив, и един пригнув и благослови люди, и прочее. яко же напреди речеся. а противнии глаголют, яко показа Мелетий три персты, разно стояща особь койждо, потом два совокупив, един пригнув, и благослови люди, и прочее. кая зде вера. где образ неразделимыя Троицы юже не образуют. но разделение показует. отнюдуже несть образ веры християнския; но еллинския многобожия еже глаголют. два от трех совокупив, и третий ко двум пригнув благослови люди. где равенство, почто два совокупив, а третий оставляют. кая зде вера образуется разве римская. зри всяк яко не могуще словами боронитися от божественных писаний. за ересь хуления на Святый Дух скрывают хулу в перстах рук человеческих. да покажут в преидущее время в перстах, яко Дух Святый от Отца и Сына исходит от двух третий еже и печатным книгам присовокупиша. да крепко держано будет, а не хотевших приимати таковыя их прелести многих изгнаша, многих уязвиша, многих умертвиша. им же мзда будет на страшном суде Христове в день судный. а еже воображают на лицах своих литеры в перстах IС XС, воображающе и имя Господне вообразити усилующе. яко же речеся, сии со мною яко небрегоша глупейших людей вас паче пияных, еже туман во очи пущати, и на левое рамо прежде возлагати крест. а литерами глаголати суис слово латынское. а еже сказуется суим римским языком да покажут яко правая рука благословляет крестом церковным; а левая своим римским, глаголю опак на левое рамо. а егда вопрошают их, силы такова знамения: отвещают, яко того ради возлагаем прежде на левое рамо, яко Пан наш прежде вступил до пекла. а потом до неба. а более глаголют мудрствовати не велит нам костел римский. О плотскаго мудрования еже враждует на Бога. яко рамена человеча стоят равно, а небо с пеклом не равно стоят, но несть мощно сего толковати прежде збытия дондеже сами возглаголют о своей сей премудрости. не мощно не глаголати всякому ощутити, яко не токмо вся ереси и крещение всех еретик прияша, но и сатаны отрицатися, и на сего плевати на крещении не велят; а последних времен и последних прелестей антихристовых воспомянути не хотят, точию не смеют. аще явно глаголати, яко ничто же будет и не силна яко же Христос глагола во евангелии купно со жидами мудрствуют, яко еще не прииде Христос. но приидет. тако бо уже и поют яко же прияша от прелести глаголя. пою Тя слухом Господи услышах и убояхся. до мене бо идеши, мене ища заблуждьшаго, и прочая. может ли християнин тако мудрствовати; или тако пети; еже до мене бо идеши мене ища заблуждьшаго. Христу пришедшу антихриста поюще, антихриста и ждут. а истиннаго Христа Бога нашего отметаются; церковь бо Христа Бога нашего поет глаголя: пою Тя слухом Господи до мене бо пришед, и мене ища заблуждьшаго, и прочая. или еще глаголют хульницы яко не подобает приимати пресвятыя Богородицы в число родов четырех надесять. аще и евангелист прият или биением им обезчестити Спасову непорочную кротость оболгающе; или еще даде Христос Петрове мзду велию, еже на нем создати церковь, да исповесть Его Сына Божия. или иная безчисленная хуления в новых книгах положенная. о них же нелепо есть глаголати истинну, речение святаго евангелие. аще ли же ни то исполнится божественное писание. скоро еже глаголет день Господень яко тать в нощи приидет. егда бо рекут мир и утвержение, тогда абие нападет на них внезапу всегубительство; ему же несть мощно сбытися. егда вознебрегут прежде о растлении божественных писаниих и церковных догматов. и приемше лесть за истинну изтребят из церкви всяку истинну рекут мощно нам мир и утвержение, и тогда нападет на них всегубительство по божественному писанию. но да взыщет яко же глаголют нам мощно ли неравенства ради перстов погрешити в разуме вещи сея, или ни; аще бо и не равны устроил Бог у руки человеческия. но равныя возмем сподобил чести ни долгота бо ни дебельство не возвышает в лучшее. ниже тонкость смиряет коего от них, на и сопротивных бывает бо в человецех яко мний плотию презвитер от пономаря долгаго почитаем бывает. такожде и господин мал телом от большаго раба не токмо почитаем, но предстояти себе велит со страхом. а раб велик сый послушает его. тоже обрящеши и в Давыде с Голияфом. тоже обрящеши разума полон весь мир, яко не многоплотное величает, не и меншое смиряет. отнюдуже должни суть по немалом что изтрезвившеся отврещися сего своего от перстов суемудрия, а повинутися чудотворному совокупления святаго Мелетия. не хотят о сложении перстов. Пролог февраля 12 день. Скрыжаль лист 807 и 808, и 809, 812, 813. и до конца. не точию но и патриарх бывает менши диякон возрастом, но честию всегда бо той повинуется патриарху. а в перстах ни единаго с другим обрящеши равно. но вся пять равну честь имут. А еже глаголет писание болий быти в вас да будет всех менши, того противнии дуси слышати не хотят, точию да сокрыют лести непрощеннаго нечестия, в сложении перстов. а еже писание глаглет, яко плотское мудрование вражда на Бога, закону бо Господню не покаряется, ни может бо. сие смех им есть, и ругательство. нам же мнится страшнаго сего прещения ничто же быти может. яко мудрование плотское сице вводит во отчаяние, яко несть мощно уже воззрети к Богу, и закону Божию покоритися что дивно яко хулят или от истинны отвращаются; или к басням уклоняются, или лести составляют; не брегуще о святом евангелии, им же бо несть тем кто будет; разве сатаны льстиваго. той бо видя душу в непрощенном нечестии погибающу, поемлет яко свою, и действует яко свое научает хулити Бога, научает смущати Церковь Божию, покорно вводящи всех християн в непрощенное нечестие, сице, яко ниже кровь мученическая очистити не может, сего нечестия. Еже рещи слова на Святый Дух, и смущати церковь Божию: где покаяние; о глубина бездны нечестия. о вражды горее жидовския, но и легеон демонский получи милость от Бога. и аще бы хотел каятися. негли получил бы и оставление. А сие непрощенное нечестие еже рещи едино слово хульно на Святый Дух прежде страшнаго суда, суд приемлет. яко не оставится ему ни в сем веце ни в будущем. зри всяк со вниманием бездонную сию глубину погибели, яко суета есть вся яже надежды в покаянии, не токмо бо слезы не суть достойны и полезны. ниже рыдание, но ниже мученическая кровь пользовати может похулившаго единою. всеми соблазны и всеми грехи обремененных призывает Господь на покаяние. от сего же непрощеннаго нечестия заключи Господь всякое оставление в сем веце, и в будущем. а еже нецыи ласкают друг друга надеждею покаяния уже да во отрадовании поживут. тии сами узрят, реченное; небо и земля мимо идут, а словеса Господня не имут прейти. Аминь.[/more]

Ответов - 1

САП: Слово 9, О еже соедини Господь земная с небесными, и совокупи вся языки человеческия, и устрои пети славу святыя Троицы языки человеческими купно со ангельскими, глаголя аллилуия. Велия тайна благочестия. Бог явися по плоти. оправдася в Дусе. показася ангелом, проповедан бысть во языцех, веровася в мире, вознесеся во славе. Дух явственно глаголет, яко в последняя времена отступят нецыи от веры, внемлюще духовом лесчим и учением бесовским. глаголет сосуд Христов Павел, и паки се тайну вам глаголю, вси бо не успнем, вси изменимся. тако скоро яко во мгновении ока, в последней трубе. аще кто християнин да услышит реченное от Павла, и да разумеет величество таин сих. еже бо рече, яко Бог явися во плоти, есть вера християнска. а еже изменимся во мгновении ока, се воскресение мертвым. аз же глаголю. понеже сия велия тайна содержит собою начаток и конец, всего християнства в веце сем: почто нерадеша о них римляне; сочиняюще седмочисленныя костельныя тайны, тех они в седмочисление не прияша. а яже сами собою нарекоша тайны, сия предают. крепка держима бе быти во отступлениих от веры. о сем чтый да разумеет, чесо ради сие творят. отступльшим бо от веры несть мощно доброхотствовати церкви Христовой, внемлют бо бесовским учениям, еже всегда гонити и разрушати догматы святыя в церкви Божией. и негде же бо не будет им мощно похулити Бога отъятием славы Его, тамо тщится приложением. ведуще реченное от Господа, яко славы Моея иному не дам, и яко грядет мира сего князь, и во Мне ничтоже имать. аще бо и мало что повредят в догматех пения; того всего догмата единаго ради слова отъятого, или приложеннаго или премененнаго отвращается Бог. и того ради глаголет церковь Христова усты великих светилник, Павла же и Златоуста, яко аще бы и ангел с небеси глаголал вам паче глаголанных, анафема да будет. отвергошася седмочисленнаго православия святых вселенских соборов, на них же действова Агнец Божий Христос, разрешая седмочисленное святых печатей да созиждет церковь свою, и да исполнит ю святых своих соборных догматов, да открыет в ней неизреченное и от века утаенное святым ангелом не ведомое таинство. в ня же желают ангели проникнути по писанию, да скажется седмию святых соборов началом и властем небесным церковию многоразличная премудрость Божия, по предложению се. и тогда явися Агнец Божий во славе своей: седмь очей знаменуя. яко аще кто дерзнет от святых седмочисленных соборных преданий отъяти что, или приложити, или пременити, или аще что худое подвигнути по писанию. не точию анафема, но и главы Агничии касатися, ищет болезнено. того бо ради Сын Вышняго от велелепныя славы сниде на землю. и бысть человек, и пострада за человека плотию, и умре за человека смертию на кресте. и тако утаившися от мучителя диявола, яко сие страждет неизреченнаго ради человеколюбия. и тако во ад сниде и узы окованных разреши, и самого диявола связа на тысящу лет, да не простирает прелести до времени дондеже скончается 1000 лет. и тако поемши за руку Адама рече сущим из Адама, внидите паки в рай. и тако воскрес из мертвых, яви неизреченное свое человеколюбие ко человеческому естеству. яко вознес на небеса человечество, посади его одесную Отца, и устрой его поклонятися пред ним всякому колену небесных и земных и преисподних и еже не бе прежде рожества Христова. сие Христос устрой быти, яко же бо вовремя рожества Христова воспеша ангели, слава в вышних Богу, и на земли мир. тако и во время воскресения своего, устроил Господь пети в церкви своей, воскресение Твое Христе Спасе. ангели поют на небеси, и нас на земли сподоби чистыми сердцы, Тебе славити. и сице совокупи и соедини Господь земную церковь со небесною. яко несть мощно ни земной церкви славити Бога без небесной, ниже небесной без земной. вся бо яже на небесех поют силы небесныя, сия и таже поет на земли церковь. и яже предаде Господь на земли святыми соборы. сия вся устрой пети на небесех, яко едиными усты и единым сердцем небесным и земным славити и воспевати пречестное и великолепое имя Твое Святыя Троицы Отца и Сына и Святаго Духа глаголя. свят свят свят Господь Саваоф исполнь небо и землю славы Его. зри зде со вниманием аще хощеши разумети, яко разум песни сея о Господе Саваофе простирается мнящеся ко иному лицу. его же аще не увеси от коего лица, или к коему лицу, ино бо есть еже лик небесный поет, а ино собор святых небесных, и кая сила тех и кто сказа в церкви о сих разньствах. то ни Господа, ни Саваофа, ниже исполнивша небо и землю разумети можеши. такова бо суть небесныя тайны, их же утаил есть Господь от премудрых и разумных и открывает та младенцем по словеси Господню. Подобне же утаися разум истинный, от многих человек во христианех о трикратной аллилуии юже пояху силы небесныя до пришествия Сына Божия в плоть, в славу и честь триипостаснаго Божества, глаголя: аллилуия аллилуия, ангельским языком. а человеческим языком, сия по всей вселенной истолкова Господь в церкви, слава Тебе Боже. егда омыл есть Господь церковь святую своею кровию, и омывши, сице возлюбил, и сице почтил. яко в равное ликование со святыми ангелы славу Святыя Троицы устроил, а славе Ея всем небесным силам поклонятися повеле: и святыя аллилуия 2-жды ангельским языком, а третие человеческим пети устроил есть. слава Тебе Боже, и понеже псалом глаголет, хвалите Господа вси языцы, и похвалите Господа вси людие. и того ради почтил есть Господь вся языки дополнением небесныя славы, яко всем языком пети троичную славу, купно со святыми ангелы, глаголя. аллилуия аллилуия слава Тебе Боже: яко да вси ангели купно со человеки, а человецы купно со ангелы неразлучно поют во славу Святыя Троицы, святая аллилуия. А еже совокуплятися гласовом купно с человеческими. и тако приносится от ангел и от человек ко Святой Троице святым аллилуием. сему служат святии ангели начаток духа имущи. иже воздыхают и болезнуют чающе скораго скончания века сего, чтый да разумеет, аще хощет не глумления бо ради положи во церкви святой аллилуия пети человеком со ангелы. и ангелом купно со человеки, того бо ради Сын Божий еже о нас совершив смотрение, и еже на земли соединив с небесными, яко да едиными усты и единым сердцем славится пречестное и великолепое имя Пресвятыя Троицы Отца и Сына и Святаго Духа, яко же поется во время божественныя литоргии. ангелом ту сущим и невидимо дароносящим, и служебне предстоящим глаголет священник сия словеса, даждь нам единеми усты, и прочее. и того ради устрой Господь пети в церкви аллилуия, глас языка человеческаго со ангельскими, во славу Святыя Троицы, аллилуия аллилуия слава Тебе Боже. и тако устрой певаемой быти аллилуия всеми языки, яже суть под небесем, аллилуия аллилуия слава Тебе Боже. нашим языком российским. А греческим устрой Господь, аллилуия аллилуия гдокса сифеос. а римским и латынским. аллилуия аллилуия глорияти бидиос. и тако всеми языки пети устрой Бог святую аллилуию. А еже ныне в последняя времена, егда нужда налагает лестию сатана, еже отступати от веры, и от истиннаго Христа Бога нашего Сына Божия отвращатися. и ко антихристу сыну погибели обращатися людем, и славу Божию к лицу сына погибели обращати по действу сатанину, тогда начинают пети аллилуия четверицею, сиречь трижды аллилуия, а четвертое слава Тебе Боже. а вопрошающим отвещают лесть сокрывающе глаголя: яко три краты глаголем аллилуия по трем лицем Божества, а четвертое слава Тебе Боже. ко всему Божеству. а небрегуще о прелести сына погибели. мы же к таковым глаголем, убойтеся Бога, како четверицу почитати нудитеся. Святая бо Троица Бог наш, славы своея иному не даст, ни чюжия приимет. и яко же бо Отец имеет и содержит все совершенное Божество. тако и Сын и Дух Святый имать и содержит все исполнение Божества. и еже сия богословия о Святой Троицы истинна есть, то нужда вам надлежит стыдетися вашея четверицы. Троица бо Святая, Бог наш не имать четвертаго лица сице чюжия не приемлет славы. яко не прият чюжаго огня в пустыни, но и приносящих погубил есть. тако будет всем приносящим чюждая Богу, а не Божия. Зде да слышит всякая главня адова, дерзающая вносити небывалая в церковь Божию. како смееши глаголати, яко Бог Отец, не все Божество. Бог Дух Святый, не все Божество: но четвертое слово прилагаеши всему Божеству и егда бо молишися, такожде и Сыну, егда молишися не всему ли Божеству молишися, тако и Святому Духу. каяждо бо ипостась во святой Троице есть всесовершенное Божество. а скудость во твоей скудости умной души является, а не в Бозе. ты бо еси слово четвертое приносити неведомому и незнаемому Богу мудруеши: не веруеши во Святую Троицу Единаго Бога, и не веруюши яко пришел есть Христос Сын Вышняго един от Святыя Троицы. яко соединил есть земная с небесными, яко уневестил есть себе земную церковь и яко представил царицу одесную себе в ризах позлащенных одеянну и преиспещренну. что есть позлащенная; разве святыя божественныя догматы в церкви: ты же разсмотри, мощно ли ти есть одеянной царице прилепити или пришити что от онучь твоих, не вся ли цветы тоя или утварь свою от Господа преданную, се цело содержаще. ничего от рубищей твоих не приимет; наипаче же четвертаго вашего аллилуия, тогда не подобает глаголати слава Тебе Боже. и аще бы подобало трижды рещи аллилуия языком человеческим, то бы рещи трижды слава Тебе Боже, а четвертое ваше где потребно будет. туне ли Христос умре, туне ли соединив земная с небесными. туне ли устрой церковь земную с небесными, туне ли повеле пети ангелом и человеком, яко единеми усты трисвятую песнь глаголя: свят свят свят Господь Саваоф, исполнь небо и землю славы Его, почто не прилагает четвертаго свят. яко суемудрствуете ко всему Божеству подобящеся вашему четвертому аллилуия. вем бо аз коегождо лице, во Святой Троице имать все. и все совершенное Божества. аз же паки вам суемудренным глаголю. яко не весте от коего лица поется песнь сия. еже свят свят свят Господь Саваоф, и прочее. и к коему лицу простирается, еже бо аллилуия, сие к Божию лицу простирается слава Тебе Боже. свят свят свят, сего не весте ниже знаете. аще бы есте ведали, то бы есте аллилуия не четверили: но знали бы есте вышнии Иеросалим, иже есть мати всех нас по апостолу. но понеже вашего ради частнаго пиянства, вам попусти Бог поглощати и последнюю вашу мудрость по писанию. и яко же бо хулником на Святый Дух не оставится ни в сий век ни в будущий: тако будет и четвертое лице славящим незнаемое. на сие бо нечестие открывается гнев Божий по писанию. но понеже о сих писа апостол Христов Павел. из него же вы испытаете глаголя, яко Павел неродившеся в Риме глаголет. аз в нем и родихся. и ложь на Павла блядословите. того ради Павел избранный сосуд есть Христов, еже лгати ему. того ли ради восхищен бе до третьяго небеси. того ли ради глаголет нам, яко не ктому живу аз, но живет во мне Христос, еже лгати, ему же не буди то. Павлова бо уста, Христова уста. но понеже не веруете и Христовым устом. иже есть царь и Господь Павлов, но ищете нань ложных словес. во еже неправду поставити нань: таково и держите языки ваша лжуще на Павла Христова апостола, и не солга бо той, яко в Риме родился есть, аще и в Тарсе киликийстем рожден есть Павел, но и в Риме всячески родился есть купне. а еже како в Тарсе, и в Риме купно родися, сего разума вы не весте. ниже знаете. и сего ради лжите на Христа, лжите на Павла, и на всех Христовых апостол лжите, и на всех святых отец. яко еже рече не рекоша в символе истиннаго. то бо дело есть лукаваго сатаны и отца вашего диявола, еже лгати. варварин бо тысящник хотяй мучити Павла известно уведав яко римлянин есть, целомудреннейше явися паче всех вас. вы же зря не видите, како не солга Павел. яко в Риме родился есть. но сие от многих вас утаил есть Бог. яко сие слово еже глаголет Павел, яко открывается гнев Божий с небеси на всяко нечестие, и неправду человек содержащих истинну в неправде. что сие слово разумеете ли; како содержите истину в неправде; но аще бы бысте четвертаго аллилуия ко троичной славе, и не содержали бысте. сия истина в неправде вашей, и не глаголали бысть яко веруем во истиннаго, но в символе не глаголем истиннаго. что сие слово; разве содержите истинну в неправде вашей. како можете веровати во истиннаго не имуще в символе истиннаго. чадо бо ваша откуду научаются вере, от символа, и того ради да убиваете их вечною смертию, содержите сию истинну в неправде. последующе учению лукавому, или еже истребили есть литеру аз из святаго символа. идеже бо стояла рожденна а не сотворена единосущна. тамо бы отъемше литеру аз истребивше и учинисте рожденна несотворена. и тою единою литерою убили есте весь мир. и не знаете како содержите истинну в неправде вашей, и страшно бо есть святой богословии, и не знаете от чего погибаете. не туне бо сатана наустил истребити от святаго символа литеру сию, но да устроит по действу своему еже быти от християн жидов, и поставили то яко еще не сотвори сего Бог, еже рожденну быти Ему доныне. и того ради литеру аз друг их Арий, глаголя. Бога истиннаго рожденна и несотворенна быти Сына Божия. и того ради Дух Святый на соборе устроил в символе глаголати рожденна а не сотворенна, и прочая. а не тако яко Арий блядословит. ныне же еще мудрование лукавое, и Ария друга своего оправдают. и Христа иже нерожденна, сиречь рожденну быти несотворенна устроиша глаголати. и того ради литеру аз из символа истребивше глаголют рожденна еще несотворенна. а еже сие еще не явно, но таящеся жидовстуют. то не явно боятбося еще да не камением от християн побиени будут. во уме же у них есть всесовершенное имуще жидовство. свидетельствует книга их Скрижаль, на листе 21. да разумеет аще хощет; никогдаже сицевой прелести быти. попусти Бог, тако ныне в последняя времена. ныне же сатана устроящаго человека подошвы выпорет. и единою литерою убивает лукаво по писанию, не точию словом единым еже есть четвертое аллилуия глаголати слава Тебе Боже. Троица Святая Бог един есть, и не приимет чюжия славы, яко чюжаго огня. сиречь и Надав бо и Авиуд, не инаго Бога творение огнь Богу принесоша, но понеже не в лепоту сия сотвориша, отверже Господь и не прият. и чюжия нарекл, и принесших во огни погубил. еже есть все быти в научение наше. не мози приложити, не мози отъяти, яже Богу устроившу. а еже суемудренно нарицают прилогом в символе истиннаго, в том им судит Бог. не по нашему бо святии отцы боялися преступити слово, или учение Христово, яко ныне творят нецыи. не точию яко хотят держати, но и держащих преданныя Богом истинным, как зубами не искусают. а святии отцы на втором соборе во истинну Духа Святаго Господа Истиннаго положиша: и смеющих отъяти что, или приложити анафеме предаша: но понеже хуление на Святый Дух не имать прощения ни в сем веце ни в будущем. того ради сатана часто на хуление Святаго Духа, своя ему сосуды устрояет, и многажды мнимых духовных людей. но духа неимущих. наущая брань творити, к церкви воспаляя сие непрощенное нечестие всесквернаго Македония. а не могуще противу словес Христовых стати, тщится воспалити гнев Божий на люди, еже содержати людем истинну в неправде, еже глаголати веруем во истиннаго, но в символе не хощем глаголати истиннаго: аще и Христос речет, но отцы не рекоша. кто сему словеси адскому поверит, разве главня геенскаго огня. ты же смотри христолюбче воспоминая глаголанная зде, како сатана вооружается на церковь, еже повредити в ней веру святую и крещение святое и священство святое, и вражду положити между Богом и святыми Его, еже лгати на святых яко ничесоже истиннаго обретается, внимай тщателно, како врагов единым замахом убивает сугубо, сиречь и хулением на Святый Дух, и враждою между Богом и святыми Его. преступление словес учения Христова. яко глаголет Богослов, всяк преступаяй, и непребываяй во учении Христове, Бога не имать. мощно ли святым было преступити слово сие Христово. прииди в чювство человече. аще еще не жидовин сый, и не облыгай святых невложением в символ истиннаго. лучше бо было всем умрети святым за истиннаго. нежели преступивше слово учения Христова, и не вложити в символ святыя веры истиннаго, где есть слышали сие слово прежде Скрижали вашея, кто и когда бо смел рещи лжу сию на святых Божиих, разве ныне вы. но Господь Истинный отсмеется вам в день лют, воньже не чаете. Богу нашему слава всегда ныне и присно и вовеки веком, аминь.



полная версия страницы